پادکست هنر ظریف بی‌خیالی

معرفی کتاب هنر ظریف بی‌خیالی

کتاب هنر ظریف بی‌خیالی، دومین اثر منتشر شده از مارک منسون است. مطالب کتاب هنر ظریف بی‌خیالی قبل از چاپ در وبلاگ منسون به صورت پراکنده مطرح شده بود و بعدها در سال 2016 این مطالب در قالب کتاب به چاپ رسید. این کتاب از جمله کتاب‌های شاخص در حوزه خودیاری و توسعه فردی است.
دهه‌هاست که شنیده‌ایم مثبت فکر کنید تا کلید موفقیت و ثروت را بیابید. مارک منسون در کتاب هنرظریف بی‌خیالی به تمام تصورات ما از حال خوب حمله می‌کند و باورهای جامعه مدرن را در ارتباط با موفقیت به چالش می‌کشد.

انسان دنیای امروز آن‌قدر درگیر مشغله‌های مختلف است که فرصت و انرژی لازم را برای اهمیت دادن به همه مسائل و موضوعات ندارد و از طرفی دیگر این دنیای رنگارنگ ذهن ما را از تمرکز و ارزش‌گذاری بر روی اصل موضوع‌ها دور کرده و به حاشیه رانده است. اینجاست که مارک منسون می‌گوید: باید بی‌خیال خیلی چیزها شویم تا بتوانیم تمام فکر و ذهن و تصمیم‌های‌مان را روی اصول مهم متمرکز کنیم.
وقتی از بی‌خیالی حرف می‌زنیم، منظورمان بی‌تفاوتی نیست. پرسش غایی این است که به چه چیزی باید اهمیت بدهیم و به چه چیزی نه! باید خود را آماده کنیم تا از کنار چیزهای بی‌اهمیت، بی‌خیال عبور کنیم.
بیخیالی یعنی ما خردمندانه اهدافی را انتخاب کنیم و به سختیها و مشکلاتی که در راه رسیدن به آنها مواجه میشویم، اهمیت ندهیم. پس فرد باهوش، گزینشی عمل می‌کند و به چیزهایی اهمیت میدهد که ارزش اهمیت دادن داشته باشند.
زندگیِ بدون رنج و سختی وجود ندارد و زندگی واقعی سرشار است از برد و باخت است. پس در مسیر زندگی ارزشها و معیارهای خودت را بشناس و به خاطر آنها خودت را به آب و آتش بزن …

بخشی از متن کتاب هنر ظریف بی‌خیالی

نوع بشر دارای محدودیت‌های فیزیکی بسیاری است. ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که شامل مجموعه‌ای از افراد بسیار موفق و همچنین افرادی است که نتوانسته‌اند به اهداف خود دست یابند. باید بدانید که هر شکستی الزاما نتیجه عملکرد شخص شما نیست. ما باید نقاط ضعف خود را بشناسیم و آن‌ها را بپذیریم. ما زمانی می‌توانیم به احساس رضایت از زندگی برسیم که با ترس‌هایمان روبرو شویم و تمام اشتباهات و تردیدهایمان را با آغوش باز بپذیریم و بدانیم که سرزنش خود، راه حل سعادت نیست.
به طورکلی زندگی یک مجموعه نامتناهی از مسایل مختلف است. این احتمال وجود دارد که راه حل یک مسله، خود، مسئله دیگری را خلق کند. پس به جای اینکه از خود بپرسید چگونه می‌توانم از شر این مشکلات خلاص شوم، بهتر است بپرسید چه مسایلی هستند که من را به چالش کشیده و حل کردن آن‌ها من را بر سر شوق می‌آورد.

همیشه مثبت بیاندیشید
مثبت اندیشی افراطی را دور بریزید. بگذارید با هم صادق باشیم، گاهی اوقات شرایط واقعا افتضاح است و ما باید با آن کنار بیاییم.

متفاوت باشید
همه نمی‌توانند متفاوت از سایرین عمل کنند. جامعه از برندگان و بازندگان تشکیل شده است. شرایط همیشه عادلانه نیست و شما هم همیشه مقصر نیستید.

درباره نویسنده کتاب هنر ظریف بی‌خیالی

مارک مانسون در سال 1984 در ایالت تگزاس امریکا به دنیا آمد. مارک فارغ‌التحصیل رشته مدیریت بین‌الملل از دانشگاه بوستون است. وی در وب‌سایت شخصی‌اش، خود را اینگونه معرفی می‌کند:
من نویسنده کتاب‌‌ پرفروش هنر ظریف بی‌خیالی، یک بلاگر و یک کارآفرین اینترنتی هستم. من درباره ایده‌های بزرگ می‌نویسم و توصیه‌های منحصربه‌فردی درباره زندگی دارم. بعضی‌ها معتقدند که من یک احمق تمام عیار هستم و البته برخی هم می‌گویند که زندگیشان را مدیون من هستند. انتخاب با شماست، این کتاب را بخوایند و خودتان تصمیم بگیرید.
اگر علاقه‌مند هستید تا با این نویسنده جنجالی بیشتر آشنا شوید، از وب‌سایت شخصی او دیدن کنین.

توضیحات تکمیلی درباره کتاب هنر ظریف بی‌خیالی

این کتاب برای نخستین بار در اواخر سال 2016 به چاپ رسید و تا کنون (جولای 2019) بیش از 6.000.000 نسخه از آن فروخته شده است. هنر ظریف بی‌خیالی در همان سال اول به عنوان ششمین کتاب برتر نشریه نیویورک تایمز و نهمین کتاب برتر نشریه واشنگتن پست انتخاب شد. همچنین در سال 2018 به مدت 128 هفته در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار داشت.
کتاب «هنر ظریف بی‌خیالی» از 9 بخش با عناوین زیر تشکیل شده است:

  • امتحانش نکن
  • مشکل همان حس خوشخالی است
  • تو موجود خاصی نیستی
  • ارزش رنج کشیدن
  • شما همواره در حال انتخاب کردن هستید
  • شما درباره همه چیز اشتباه می‌کنید
  • شکست مقدمه پیروزی است
  • اهمیت “نه” گفتن
  • و سپس می‌میرید
  • برای مشاهده و دانلود پادکست‌های منتشر شده‌ی نوآنس در زمینه خودیاری و توسعه فردی اینجا را کلیک کنید.
    پادکست نوآنس را از طریق اپلیکیشن‌های پادگیر بشنویم.