پادکست قانون ۵ ثانیه

معرفی کتاب «قانون 5 ثانیه»

اگر به موضوع توسعه فردی علاقه‌مند هستید کتاب “The 5 Second Rule: Transform your Life, Work, and Confidence with Everyday Courage” از مل رابینز “Mel Robbins” یک انتخاب مناسب است. قانون 5 ثانیه ابزاری است که به مخاطب کمک می‌کند تا بتواند در شرایط عدم قطعیت و ترس، ایده‌های خود را به سرعت عملی کند. همچنین این قانون کمک می‌کند تا در مقابل تمایل ذاتی به تعویق انداختن کارها، به خوبی مقاومت کنید. هدف پادکست قانون ۵ ثانیه این است که در مسیر رسیدن به اهداف حرکتی پیوسته همراه با اراده داشته باشید. نسخه اولیه کتاب قانون 5 ثانیه در سال 2017 به بازار ارایه شده است. از آن زمان تا کنون به عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های موفقیت و توسعه فردی در سطح جهان شناخته می‌شود.

بخشی از متن کتاب «قانون 5 ثانیه»

قرار است با یک موضوع منحصربه‌فرد آشنا شوید. تنها پنج ثانیه لازم است که تمام زندگیتان را متحول کنید. این جملات شبیه حرف‌های افراد سودجو و کلاه‌بردار به نظر می‌رسد، نه؟ خیر، اینطور نیست. کاملا هم علمی هستند. به شما ثابت می‌کنم. شما زندگیتان را با تصمیماتی که تنها در پنج ثانیه گرفته می‌شوند به طور کامل تغییر می‌دهید. در واقع، منظور همین نوع از تغییر است.
من قانون 5 ثانیه را زمانی ساختم که زندگیم به طور کامل در حال متلاشی شدن بود. وقتی می‌گویم به طور کامل، یعنی دقیقا تمام زندگیم. شامل: شغل، وضعیت مالی، زندگی مشترک و عزت نفسم به سطح فاجعه‌باری از فلاکت رسیده بود. مشکلاتم به‌اندازه‌ای در نظرم بزرگ بودند که هر روز بعد از بیدارشدن برای برخواستن از رخت‌خواب باید با خودم حسابی کلنجار می‌رفتم. در واقع من قانون 5 ثانیه را برای این ساختم تا به من کمک کند عادت فعال کردن گزینه تاخیر زنگ بیداری (Snooze) را ترک کنم.

درباره نویسنده کتاب «قانون 5 ثانیه »

مل رابینز (Mel Robbins)، نویسنده و سخنران موفقی که کتاب‌‌های او تا کنون به بیش از سی و شش زبان دنیا ترجمه شده است. سخنرانی مل رابینز در سال 2011 برای برنامه تِداکس با عنوان «چگونه درجازدنِ خود را متوقف کنید؟» تاکنون بیش از 20 میلیون بازدید داشته است. این ویدیو به عنوان یکی از پربیننده‌ترین ویدیوهای TEDx شناخته می‌شود. از دیگر کتاب‌های رابینز می‌توان “از اینکه بگویید حالم خوب است، دست بردارید” و “هی دخترجان، معذرت‌خواهی کافیه” نام برد. جالب است بدانید که نسخه صوتی کتاب‌های رابینز از پرفروش‌ترین کتاب‌های صوتی در جهان هستند. برای آشنایی بیشتر با مل رابینز می‌توانید به وب‌سایت شخصی او مراجعه نمایید.

توضیحات تکمیلی درباره کتاب «قانون 5 ثانیه»

مل رابینز در این کتاب تاکید می‌کند که برای رسیدن به یک هدف جدید، بسیار مهم است که در پنج ثانیه آغازینی که آن ایده به ذهنتان خطور کرد، فعالیت مربوطه را آغاز کنید. اگر این جملات برای شما قدری نامعقول یه نظر می‌رسند باید بدانید که در قانون 5 ثانیه منظور از ایده یا فکر انجام دادن کار، یک تصمیم بی‌بازگشت نسنجیده و عجولانه نیست. منظور از ایده در قانون 5 ثانیه، یک رفتار آزاردهنده و غیرمنطقی و مخرب نیست. ایده یک ندای کاملا درونی است که به شما می‌گوید چه کاری را باید انجام دهید و از انجام چه کاری باید پرهیز کنید. همه ما نداهای قلبی زیادی داریم و لحظاتی وجود دارند که آن‌ها با ما صحبت می‌کنند. همه‌ ما به اندازه کافی از میزان هوش موردنیاز و منحصربه‌فرد خودمان برخودرار هستیم که بتوانیم کار درست را تشخیص دهیم.