پادکست طرز فکر

پادکست طرز فکر

پادکست طرز فکر

نسخه چاپی کتاب طرز فکر

فروشگاه اینترنتی جیحون

معرفی کتاب طرز فکر

کتاب Mindset: The New Psychology of Success که با نام کتاب طرز فکر، روانشناسی نوین موفقیت به زبان فارسی ترجمه شده است، چهارمین اثر منتشر شده از کارول دِوِک (Carol Dweck) است. کتاب طرز فکر از جمله کتاب‌های شاخص در حوزه خودیاری و توسعه فردی است. هدف اصلی پادکست طرز فکر آگاه‌سازی مخاطب از اهمیت بالای تاثیر نگرش افراد به زندگی، در دستیابی به اهداف شخصی و حرفه‌ایشان است.
در کتاب طرز فکر خانم دِوِک درباره طرز فکرهای متفاوت صحبت می‌کند. او با یادآوری یکی از تجربیات خود در برخورد با عملکرد متفاوت دانش‌آموزانش کتاب طرز فکر را آغاز می‌کند. دِوِک عنوان می‌کند هنگامی که پازل‌هایی با درجه سختی متفاوت را به دانش‌آموزانش داده است در کنار بازخوردهای معمول مثل گله و شکایت و عرق کردن رفتار متفاوتی نظیر گفتن جمله “من عاشق چالش هستم!”، “می‌دانی، انتظار داشتم آموزنده‌تر باشد.” از کودکانی 10 ساله می‌شوند. این رویکرد متفاوت دانش‌آموزان وی را کاملا شگفت‌زده می‌کند. با توجه به این موضوع، افراد در کتاب طرز فکر، روانشناسی نوین موفقیت با توجه به طرز فکرشان به دو گروه کلی تقسیم می‌کند:

طرز فکر ثابت (fixed mindset)

افرادی که معتقد هستند استعدادها و توانایی‌ها ثابت هستند و قابلیت تغییر در آن‌ها وجود ندارد.

طرز فکر رشد (growth mindset)

افرادی که به امکان رشد و پیشرفت و بهبود توانایی معتقد هستند.

درباره نویسنده کتاب طرز فکر

کارول دوک (Carol Dweck) در سال 1946 در ایالت نیویورک امریکا به دنیا آمد. او فرزند وسط و تنها دختر یک خانواده پنج نفره است. در آن زمان پدر وی در زمینه واردات و صادرات و مادرش نیز در صنعت تبلیغات کار می‌کرد. دوک تحصیلات آکادمیک خود را از دانشگاه (Yale) در سال 1972 با فارغ‌التحصیلی از رشته روانشناسی در مقطع دکتری به پایان رساند. خانم دوک سابقه تدریس در دانشگاه کلمبیا و هاروارد را هم دارد.

کارول دوک بخاطر تحقیقات گسترده‌ای که در خصوص موضوع «ذهنیت» انجام داده است، شهرت جهانی دارد.

کارول دوک

کارول دوک - نویسنده کتاب سرسختی